Applying Your Knowledge
Once you have developed this knowledge and understanding, you can start to apply it to your communications across cultures and even languages.
Some useful starting points may be:
Demonstrate your willingness to meet others at least halfway by learning a few phrases in their language.
This is easy if you know that you’re going on holiday somewhere, but it’s also important for expatriate assignments and other business trips. A few phrases, even if it’s only ‘Good morning’, ‘good evening’, and ‘thank you’, will go a long way.
There are plenty of free language resources available on the internet so there is no excuse for ignorance.(…)
An Understanding of Difference
Good intercultural communication fundamentally requires intercultural awareness, an understanding that different cultures have different standards and norms. But more, it requires an understanding that individuals are shaped, but not bounded, by their cultural background and that, sometimes, you have to meet people more than halfway.(…)
Adaptado de: <https://www.skillsyouneed.com/ips/intercultural-communication.html>. |
A partir das informações contidas no texto dissertativo-argumentativo, redija um texto explicando: o que são habilidades interculturais; o que faz a comunicação intercultural ser bem-sucedida; os conhecimentos que você deve ter para ter uma boa comunicação intercultural; e como aplicar, na prática, seus conhecimentos sobre a comunicação intercultural. Depois de explicar esses aspectos, inclua, em seu texto, a importância de abordar esses aspectos da comunicação intercultural na sala de aula de língua inglesa. A seguir, aponte pelo menos duas atividades que você pode realizar para que seus alunos possam desenvolver a comunicação intercultural. Seu texto deve conter de 200 a 250 palavras e pode ser redigido em inglês ou em português.